dinsdag 12 mei 2009

Sack 'n Seat

Ja hoor weer zo'n actie voor mij. Een miskoop dus... Het idee is eigenlijk wel makkelijk. Een stuk stof wat je over de rugleuning van een stoel bevestigd zodat je er een klein kind mee vast kan zetten. Soort stoffen kinderstoel zeg maar.
Maar onze stoelen hebben een te hoge leuning en de meeste stoelen een te brede....
Dus toen besloot ik om hem maar aan te passen. Hier is hij in de oude situatie.
Duidelijk te kort dus en zelfs onze stoelen zijn bovenaan eigenlijk iets te breed (ik hoorde iets scheuren....) Ik heb het stukje wat aan de achterkant van de stoel komt te hangen lostgemaakt en verlengd met een mooie oranje lap. En nu past hij wel!























Ik heb aan het uiteinde van de oranje lap een tunnel gemaakt met een elastieken band erdoor. Deze schuif je eerst over de stoelleuning heen. (Dit ipv een dicht stuk waar dus niet elke stoelleuning in past) Dan de rest over de stoel hangen en vastmaken. De zwarte band zorgt ervoor dat het zitje goed strak aan de stoel zit vast gemaakt. De groene band zit aan het stukje stof wat over de buik van het kindje gaat en zorgt dat het kindje blijft zitten.


Officieel zaten hier twee blauwe bandjes om de groene band doorheen te doen. Die kreeg ik er niet meer goed op en deze twee zwarte dus wel. De oude zaten helemaal op het rechte stuk. Maar ik vond dat de groene band dan te ver naar boven gaat dus een gaatje op het schuine en een gaatje op het rechte stuk.

Pfff. Nu is hij klaar voor gebruik!

Geen opmerkingen: