dinsdag 12 mei 2009

Slaapzak die bij de gordijnen past!

In Hannah's slaapkamer hangen gordijnen die zeker al 11 jaar oud zijn! Ze hebben eerst in mijn slaapkamer gehangen, daarna bij familie in de kinderkamer en nu weer bij Hannah in haar slaapkamer. Nu vond ik nog een lap stof over van het op maat maken van de gordijnen. En ik besloot zomaar om er een slaapzak van te maken. Ik gebruikte een andere slaapzak als voorbeeld. En de rits van een oude zelfgemaakte jas.


Eerst de rits erin zetten. Ik wilde de rits verbergen door de stof eroverheen te laten vallen. En eigenlijk is dat best simpel! Daarna de bovenkant op maat maken. Dat was iets lastiger maar ik heb het patroon overgenomen van de andere slaapzak en die gebruikt om de stof op maat te knippen.






Van knipmode heb ik tien labels cadeau gekregen met daarop 'made bij me' die heb ik in de onderkant verwerkt. Bij het uiteinde van de rits een extra stukje stof om de twee helften aan elkaar te maken en tegelijk een touwtje om de loper vast te kunnen zetten. Mocht Hannah het in haar hoofd halen om de rits los te willen maken....





En toen was hij ook nog eens af in 1 dag! Voor en achter zien er goed uit. Het armsgat was wat breed aan de onderkant, dus de extra stof heb ik naar binnen gevouwen en vastgezet.
















Het model showt nog even maar met volle tegenzin dit keer. Aan de bovenkant heb ik het toch niet helemaal goed gedaan. Het armsgat is wat kort en had wat hoger gemogen. Hierdoor valt hij ook niet goed aan de bovenkant. Maar ach, voor een eerste keer en zo uit de losse pols?!

Geen opmerkingen: