donderdag 1 oktober 2009

Hannah's olifanten bedje HELEMAAL AF!

woensdag 16 september 2009
Nadat Hannah vorige week uit haar bed was gekukeld was ik toch wel geschrokken en niet alleen van haar bult...
Ik was namelijk bezig een ander ledikantje te verven wat breder en langer is dan deze. Maar de afstand van matras tot rand van het bed is evenveel als in haar oude bedje. Ik zag de bui al hangen dat het bedje voor niks geverfd was...

Maar niet getreurd, mijn moeder gaf als tip om wat spijlen uit het bedje te halen zodat Hannah er op die manier uit kan klimmen en niet meer over de rand hoeft te klauteren. In haar oude bedje kan dat niet want ik heb de spijlen meegeverfd.
Ben ik even blij dat ik dat bij haar nieuwe bedje niet gedaan heb! Kon het project toch nog doorgaan.

Nu met extra stok achter de deur, want ze lag op een dun matrasje in het campingbedje en dat vind ik voor lange tijd toch geen prettig idee.
Dus ik ben weer aan de slag gegaan met penseel en potje verf naar aanleiding van deze tekening. Eerst de paarse lijnen gezet.


Freddy had een idee over de staart: boor een gat in de achterkant en doe er een stuk touw door. Nu zie ik al helemaal voor me dat die staart dan ín bed eindigt en verder moet er dan heeeeel netjes geboord worden want ik heb geen gemengde verf meer
Bracht mijn moeder het idee om gewoon een lusje of haakje óp het bedje te bevestigen en daar de staart doorheen te doen. Dus ik ga volgende week maar even naar de doe het zelf zaak en op zoek naar iets moois.

Hier dan een foto van de voor en achterkant:


Samen met Freddy het oude bedje uit elkaar gehaald, het campingbedje opgeruimd en het nieuwe bedje in elkaar gezet. Hannah ging direct de beer in bed leggen. Ook het slapen gaat nu stukken beter. Ze weet dat ze er zelf in en uit kan klimmen, misschien een of andere angst als ze dat niet kan? In ieder geval zijn we er blij mee en Hannah ook:


EN NU DAN EINDELIJK DE STAART

Geen opmerkingen: