donderdag 4 maart 2010

Katoenen maandverband.

Sinds begin vorig jaar zit Hannah in de katoenen luiers. Nu ja al bijna niet meer gelukkig want het zindelijk worden gaat voorspoedig!
Maar nu heb ik zelf aardig wat irritatie als ik gewoon maandverband gebruik. Ik moet helaas dagelijks een inlegkruisje dragen wat de situatie er alleen maar vervelender op maakt. Dus heb ik vorig jaar maar eens katoenen maandverband gemaakt.
Van restjes fleece, badstof, flanel en katoen(oude oogjesluiers). Zie hier het resultaat.


Normaal maandverband op de stof geplakt en zo uitgeknipt hoe groot de maandverbandjes moesten worden.
Alles uitgeknipt en op elkaar gespeld. Dan middenin 2 lijnen gestikt. Daarna band eromheen en klaar!


1 is een maandverbandje voor de lichte dagen. 2 lagen badstof en buiten 1 laag flanel en de andere kant katoen.
2 is een maandverbandje voor de zware dagen. 2 lagen badstof, 2 lagen katoen, 1 laag flanel en aan de andere kant 1 laag flece (wat aardig wat doorlekken tegenhoud)
3 is een nachtverband. Behalve de lengte verder het zelfde als 2.
4 is een inlegkruisje. 1 laag badstof 1 laag katoen.Ik heb kortere geprobeerd maar zonder plakstrip schuiven die zo mijn onderbroek uit. Nu ze langer zijn blijven ze wel zitten.

Ik maak er nu al een maandje of wat gebruik van en heb sindsdien geen last meer van irritatie!

Geen opmerkingen: