donderdag 4 maart 2010

Knijperschort

Tja, toen wilde ik mijn nieuwe vriendje dus eens goed testen en besloot wat met spijkerstof te doen. Wel van een oude spijkerbroek, dus de stof is dan al wat spoeler.

Freddy had een spijkerbroek waarbij de naden versleten waren. Ik heb de rand losgemaakt, de stukken met kontzakken en aan de voorkant ook de insteekzakken.
De stukken met kontzak aan elkaar genaaid en opnieuw aan de rand vastgemaakt.
Van de insteekzakken alleen het voorste deel genomen, dat recht aan elkaar gezet en vervolgens op de achterkant vastgemaakt.


Nu zit de knop op mijn rug en heb ik voorop dus een mooie ruimte om mijn knijpers in te doen. Je ziet nog net een stukje van de kontzakken. Wel een grappig detail dus. En wie weet wel heel erg handig om dingen in te bewaren die uit de was komen ;)

Het was 1 avondje werk, ik heb wel 10 keer geroepen dat ik zo blij was met mijn nieuwe vriendje, 3dubbele naad was niks aan, moest hem alleen het heuveltje op helpen. Hij is geen een keer vastgelopen en alles liep zo soepel dat ik niet eens doorhad dat mijn klosje garen op was....

Geen opmerkingen: