maandag 21 juni 2010

1/2 uur broekjes zonder patroon



Op deze website staat hoe je in een half uur babybroekjes kan maken van de mouwen van (oude) longsleeves.
Ik noemde (puur uit bluf..) dat je er ook leggings van kan maken. Ik werd uitgedaagd om dat dan eens te doen en heb die uitdaging maar aangenomen. Zie hieronder het resultaat. Voor de tutorial dus klikken op de link!


Ik heb een mt 92 broek ernaast gelegd en evenlang afgeknipt. En legging hoeft namelijk niet helemaal tot over de taille en over de hakken te vallen toch?


Voor en achter. Ik moet het kruis dus nog verder uitknippen anders komt de legging niet hoog genoeg over de billen. (of Hannah moet afvallen bij dr billen...)

Ik heb de legging nog een keer onder de naaimachine geschoven.
Wat verder naar beneden gestikt en de achternaad wijder genomen en de voornaad zo gehouden. En nu zit ie perfect!


Hannah noemt em trouwens jama(wat staat voor pyjama en ik krijg het er helaas niet uit) Papa vind hem trouwens ook mooi =)

6 opmerkingen:

joepie zei

Nou het lijkt er op. Maar je moet altijd de middenachternaad hoger maken dan de voorkant. Dus ik zou zeggen doe hem eens andersom aan?
Dus als je gaat knippen moet je eigenlijk met de mouwkop meeknippen. Dat is dus schuin omhoog.
Maarre een legging? Vind pappa dat goed?
hahaha

betje.com zei

Als je schuin omhoog knipt, dan worden de zijkanten hoger, maar de achterkant is altijd even hoog als de voorkant op deze manier volgens mij.

Joke Vermanen zei

Ik heb de legging nog een keer onder de naaimachine geschoven.
Wat verder naar beneden gestikt en de achternaad wijder genomen en de voornaad zo gehouden.
En nu zit ie perfect!
Kijk maar op de foto's

joepie zei

Je hebt gelijk betje. Maar zoals joke het nu gedaan heeft klopt tie beter. Dus je moet eigenlijk de midden voornaad lager knippen dan de middenachter naad.

Joke Vermanen zei

Of dus voor meer stof naar binnen vouwen dan achter voor het elastiek-randje.

Helena zei

Bedankt voor de tip en link. Dit ga ik zeker ook proberen. Ben niet super goed met de naaimachine, maar als je niet probeert....