vrijdag 25 juni 2010

Patchwork-rok.

Ok, de stof is patchwork idee, dus niet écht. ;)

En ja, ook de rok is nu klaar.
Daar ben ik gister mee begonnen. Had de stof ,het patroonpapier en de uitleg bij mijn moeder vandaan meegenomen.
Gisteravond in een half uurtje stof geknipt en gezigzagd. De rand aan elkaar en de rok zelf aan elkaar. Rand op de rok gezet.
Gisteravond na het eten de rand gekeerd en vastgestikt.
Vanmorgen de zoom gestikt was het roze garen op! Dus verder gegaan met geel, wat ik heel gelukkig ook had meegenomen bij mams vandaan!

Elastiek dr in en een applicatie gemaakt en klaar is hij! En dat alles vóór koffietijd ;)




Deze keer heel simpel een vierkant wat ruim uitgeknipt, op de stof gespeld en vastgestikt aan de randen. Daarna met roze(het restje op de spoel;)) en geel tussen de hartjes doorgestikt.

Is hij niet beeldschoon?

2 opmerkingen:

joepie zei

Nou tweede poging. Het ziet er leuk uit. En Hannah kan goed poseren nu nog met de roze jurk ;-)
Maar ik zou het elastiek in de taille even op twee plaatsen vastzetten. Gewoon een stiklijn van boven naar beneden stikken over het elastiek heen. In de zijnaad b.v. Het t-shirt past er trouwens heel mooi bij....

Joke Vermanen zei

Goed idee van dat elastiek.
Ik vond het ook al erg schuiven. Ga ik zo nog ff doen.

Enne, goed poseren... ik moet haar 'verleiden' met de vraag wat er op haar t-shirt staat.
Gister een mooie aardbei dus die kon ze goed laten zien, nu kwam ze niet verder dan zijwaarts ;)