donderdag 23 december 2010

Poef van een voedingskussen.

Ja, het voedingskussen lag hier in de kast te liggen. Zolang er geen kindje is wat borstvoeding krijgt doe je eigenlijk niks met zo'n kussen.
Toen opperde iemand het idee om er een poef van te maken.
Daar kan je prachtige hoezen voor kopen, maar ik wilde dat natuurlijk zelf maken.
Ik had nog stof liggen van het bekleden van de schommelstoel dus dat zou leuk zijn!


Ik heb de maten opgevraagd van zo'n kussen en daarmee ben ik aan de slag gegaan.
20 cm hoog, en 45 cm diameter.


Voor de circels heb ik 2 stukken stof genomen van 50 bij 50 cm. Die 2 keer dubbelgevouwen zodat je een klein vierkant hebt. Dan met een potlood en touwtje van 23 cm een rond lijntje getrokken.
Voor de rand heb ik uit het langste stuk van de stof een rand geknipt van 22 cm breed. Dat bleek uiteindelijk nét te kort. Dus heb ik er nog een stukje tussen gezet dat nu ook dienst doet als flapje om de rits te verbergen.


Alles zigzaggen, in elkaar zetten en een rits van 60 cm erin en klaar!