donderdag 14 april 2011

2 verjaardagsjurken

Dit is het vervolg op mijn post: Hoe een jurkje iets anders afliep.

Vervolgens zei mijn moeder nog een stofje (3) te hebben liggen. Dat had ik mee naar huis genomen om patroon uit te knippen, wat ik nog niet had gedaan. Toen we een stofje erbij gingen kopen was ik vergeten het mee te nemen. Mijn moeder was er van overtuigd dat er rood in zat dus stofje (2) erbij gekocht.
Dat bleek bij thuiskomst natuurlijk helemaal niet te passen. Dus vervolgens zijn we nog een keer op stap geweest om stof te kopen bij beide al aanwezige stofjes (1&4)


En zo kwam het dat ik nu stof heb geknipt voor 2 jurkjes. Inmiddels is jurkje 1/2 af en 3/4 bijna af.
Oma had kram snaps besteld via internet. Plastic drukkers met een speciale tang. Een in leuke kleurtjes. Dus die heeft bij jurk 1/2 al leuke groene er aan gezet. Nu op jurkje 3/4 nog mooie roze?


Zoals te zien bij de schouderbanden was ook dit patroon niet goed. Maar gelukkig heb ik al gepast voor ik hem helemaal in elkaar had. Dus de schouderbanden aan de voorkant met een stukje stof verlengd en het valt niet eens op.

Hannah wilde helaas niet passen vandaag, dus jullie zullen voor een foto op het model moeten wachten tot ze ze aan heeft gehad resp. zaterdag en zondag.
Zaterdag 16 april haar verjaardagsfeest:
'

En op zondag natuurlijk de andere jurk:

Het leuke hoedje had Oma vorig jaar al op de groei gemaakt.

3 opmerkingen:

de Ruijter zei

LEUKKKKKKKKKK geworden. Jaja, je gaat het wel leren hoor. Hoef ik straks helemaal niet meer te naaien.....

Joke Vermanen zei

Tuurlijk wel, voor uzelf ;)

Arike zei

Nou ze zin weer erg leuk geworden joke