vrijdag 13 april 2012

Hannah kreeg een schooltas.

Hannah werd dit jaar 4 jaar en dus mag ze naar school!



Ik heb een schooltas voor haar gemaakt. Ik begon met granny's te haken. Mijn bedoeling was een zondagse tas te haken maar toen ik eenmaal een stapel granny's had waren het er genoeg voor een schooltas.
Dan die maar gehaakt.

Ik heb in totaal 30 granny's gehaakt:
9 aan de voorkant
9 aan de achterkant
3 aan de onderkant
3 aan elke zijkant, dus 6
6 voor de flap

Alles aan elkaar gehaakt, een hengsel gehaakt. Dat was nog het lastige hoe ik dat wilde doen. En elke keer als ik een idee half had uitgewerkt was het em toch net niet. Uiteindelijk om en om een rij stokjes gehaakt in paars en roze. Nog een mooi sculprandje om de flap en beide kanten van het hengsel, 2 mooie kralen als knopen en klaar was Joke!



Toen de voering. Aan de buitenkant opgemeten hoeveel cm 1 granny was en dat voor de breedte maal 4 (3 granny's aan voor en achterkant en 1 aan elke zijkant) en voor de lengte maal 7. Dan uiteraard aan alle kanten nog een cm zoom. Dan de hele lap op versteviging gestreken en mijn moeder heeft met haar naaimachine de voering op de versteviging gequilt zodat het niet loskomt tijdens het wassen.
Dan de lap dubbelvouwen, dichtstikken en op 5 cm van de vouw een dik elastiek ertussen gestikt voor de bekers. Mijn moeder heeft hem vastgezet in de tas omdat ze daar inmiddels heel gedreven in is ;)
En dit was het resultaat van binnen:

Geen opmerkingen: