zaterdag 23 juni 2012

Een saaie fietsstoel opleuken.

Voor Hannah heb ik vorig jaar een tweedehands fietsstoel gekocht. Zo'n standaard ding die je op je bagagedrager klemt en dan twee steuntjes aan de zijkant van je fiets voor de voeten. Ze begon namelijk te zwaar te worden om in een stoeltje te tillen en zelf in zo'n Bobikestoeltje klimmen ging haar niet goed af.



Het stoeltje is dus tweedehands en had al gebruikssporen. Nu we hem bijna dagelijks gebruiken bij het van en naar school verkeer is die slijtage door gaan zetten en is het plastic hoesje op de hoeken gaan scheuren. Ik heb het wel geplakt maar dat zag er natuurlijk niet mooi uit.
En met de hete/zonnige zomerdagen in mijn hoofd bedacht ik me dat zwart plastic lekker opwarmt en dan aan haar in korte broek gehulde korte benen kan gaan branden. Dus werd het idee geboren om er een hoes voor te maken.

Ik had nog een kont-stuk van een spijkerbroek liggen van Freddy. Diezelfde broek waar ik van 1 van de broekspijpen een stuk heb gebruikt voor Hannah's gymtas en het kussentje in Winnie zijn nieuwe bak. En nog een heleboel meer dingen.

Ik heb het stuk met 1 kontzak genomen en de hele tailleband losgeknipt van de rest van de stof. De tailleband vervolgens er rondom aan vast gestikt. Omdat de zitting van het stoeltje niet net zo groot is als Freddy zijn taille heb ik het stuk met de knoop eraf geknipt en er voor de sier een nieuwe knoop opgezet.



Aan de onderkant van een oude tas een clipsluiting genomen en die er aan vast gemaakt zodat het hoesje niet zomaar van de stoel verdwijnt.



Om de rugleuning een stuk stof dubbelgevouwen, naden in gemaakt, zoompje genaaid. Toen om de rugleuning gedaan en vastgenaaid, die komt er dus niet meer zomaar af.

En nu ziet die stoel er meteen een stuk leuker uit toch!
Hannah had nog een idee voor de kontzak: er kan een kussentje in dan zit ik zachter...

1 opmerking:

Wieke van Keulen zei

Wat een leuke blog, Joke en wat een prachtwerken zie ik voorbij komen. Top hoor. Groet, Wieke