woensdag 22 augustus 2012

Een leuk Nijntje shirt!


Ik had een leuk Nijntje shirt, een keer gekocht, een keer gedragen, een keer gewassen en toen NOOIT meer wat mee gedaan.
Tja, hij was dus gekrompen ;)

En nu trok ik hem laatst uit een doos en besloot mijn 4 jarige dochter er blij mee te maken. Dat is gelukt, zie de laatste foto!

Hoe ik tot dat eindresultaat kwam:

Eerst een shirt van dochterlief op het betreffende shirt gelegd. Met spelden aangegeven waar de taille en oksel ongeveer moesten komen.


Uiteindelijk geknipt op de rode lijn, maar achteraf had ik de hoek beter af kunnen ronden voor een betere fit van de oksel.


Ik heb eerst een cm van de rand gestikt en daarna beide lagen stof in 1 keer gezigzagd.


Het resultaat. De originele naad van de mouwen zit er dus nog maar dat geeft wel een leuk effect. Maar ik had beter vanaf de oksel tot de onderste naad schuin af laten lopen, nu zit er een rare knik in.


Dochterlief toont trots het resultaat.

Achteraf, de oksel niet in een rechte hoek maar even afronden, en vanaf de oksel tot de onderste naad schuin af laten lopen, nu zit er een rare knik in.

1 opmerking:

de Ruijter zei

Ze begint het al aardig te leren dat showen. Maar inderdaad kun je beter een ronde oksel hebben dan zo een hoekige. Al zie je der niets van als ze hem aan heeft.