woensdag 1 augustus 2012

Laken voor het badkamerraam

Het was/is een warme zomer en dan kan het bloedjeheet worden in de badkamer.
Ik gooi wel eens een handdoek over het badkamer raam maar dan ben ik niet zo blij met de vlekken die er dan in komen.
Dus een oud laken gepakt, meet lint en pen en papier en zo ben ik begonnen aan een afdeklaken voor het dakraam in de badkamer.



Een tekening gemaakt van hoe het moest gebeuren. Nu zie je het op zijn kop maar zo heb ik em nu eenmaal getekend. Het grote vlak komt buiten op het raam dan met een grote lus onderaan het raam bevestigd en twee kleine lussen aan de bovenkant.

Zo ziet het laken er dan uit.



De lussen worden vastgemaakt aan het laken met klittenband.



En toen kwam ik er bij het bevestigen op het raam achter dat er nog een stukje uit moet voor het vergrendelmechanisme. Maar dat verschilt per raam natuurlijk.
Nu alleen nog een foto van óp het raam... moet het niet gaan regenen natuurlijk!

Geen opmerkingen: