donderdag 7 maart 2013

2 zomerjurkjes van een overhemd

Uiteraard wéér voor Hannah.
Terwijl ik Dinsdag de knippies doorbladerde voor een patroon voor een leuk bloesje, vond ik ook een patroon voor een makkelijk jurkje.
En toen kwam Freddy ook nog met het idee om zijn overhemden eens te passen en had ik meteen 2 leuke stofjes om ervoor te gebruiken!







Het patroon komt dus uit een knippie maar ik heb er alleen maar stof van een overhemd voor gebruikt.
Ik heb het lijfje uit voor en achterpand geknipt, de aangerimpelde rok komt van de onderkand van het overhemd aangevuld met evenveel stof uit de mouwen, uiteraard ook in golvende lijnen geknipt.
De strikjes zijn gewoon de zijnaden van manchet tot en met de zijnaad.
Wel even opgeleukt met wat applicaties en bonnetjes.

(die knip ik altijd uit de kleren als ze aan de binnenkant zitten want dáár irriteren ze!)

Ook maar even met model showen:

2 opmerkingen:

Arike zei

Zijn weer super leuke jurkjes geworden. Wou dat ik ook een meisje had kon ik ook zulke leuke dingen maken.

Joke Vermanen zei

Ja ik kan het me helemaal voorstellen! Ze zeggen niet voor niets: je zou er een meisje voor begeren. <3