woensdag 5 februari 2014

Een muts sjaal

Al jaren zijn ze er, die fleece kokers die je om je nek kan doen als sjaal. Of, als je de bovenkant met een koordje aantrekt, als muts kan gebruiken.
Heel handig natuurlijk, maar als het echt koud is heb ik liever mijn wollen gebreide sjaal om.
Maar het nadeel met die sjaals is wel dat ze zo lastig knopen.
En bij kinderen raakt de knoop los en de sjaal kwijt.
Daar hadden we al een oneindige sjaal op gevonden, gewoon een circel dus die je om je hoofd wikkelt.
Voor Hannah heb ik zo'n mooie sjaal gehaakt met regenboogwol en toen had ik nog minder dan 1 bol over. Niet genoeg voor mezelf.
Tot ik deze week weer die fleece kokers zag en een idee kreeg.
En dat idee is deze muts sjaal geworden.



Hij kan dus om het hoofd en om de nek. Er zit geen koordje in om hem als muts af te sluiten maar dat hoeft ook niet. Hij is gehaakt met dezelfde wol als Hannah dr sjaal. En als patroon heb ik een aantal dingen van die beroemde haakdeken 2014 afgekeken maar verder lekker zelf geknutseld.

2 opmerkingen:

Joke de Ruijter zei

Leuk hoor, maar waarom heb je hem niet in de rondte gehaakt? Dan zouden alle motieven doorlopen?

Joke Vermanen zei

Ik heb rond gehaakt...