dinsdag 18 maart 2014

Poppenhuisspulletjes

Hannah is binnenkort jarig, mochten jullie het nog niet weten.
En ik ben wederom weer een heleboel voor haar aan het maken.
Is het geen verjaardagsjurk... want zie hier...
dan is het dus wel wat anders.

In deze post heb ik het alleen even over de poppenhuis spulletjes.
De foto zegt denk ik genoeg, maar toch wat uitleg. Ik heb als matras een kussen van een fietsstoeltje gebruikt. Dat is schuimrubber vastgeperst tussen 2 laagjes stof. Hierdoor een mooi stevig materiaal waar ik alleen nog een laagje molton overheen heb getrokken en een stukje fleece deken aan heb vastgemaakt.

Voor het tafeltje voldoet een overhemd als tafelkleed. Vastgestikt aan een stuk karton en met houtlijm aan de tafel bevestigd. In de hoekjes gordijnlood vastgezet.



Hier nog een collage van de spulletjes die er nog meer bij horen.
Alles is uiteraard netjes gemaakt.



En nee ze krijgt er geen poppenhuis of poppetjes bij. Ze heeft genoeg playmobile wat perfect van formaat is. En van haar speelgoedkast gaan we een poppenhuis maken. Maar dat later... wordt vervolgd dus!

3 opmerkingen:

Moneypenny zei

Och wat leuk! Is dat niet lastig, zo klein stikken?

Joke de Ruijter zei

Wat leuk dat we dat allemaal bewaard hebben he!

Joke Vermanen zei

Het is even priegelen, maar geloof me de barbiespullen waren meer gepriegel ;-)

En ja heel fijn dat ik ze bewaard heb! =D