woensdag 26 maart 2014

Regenwanten!

Want... het is Nederland he waarin ik woon ;-)
Elke dag is het een verrassing welk seizoen er nu weer op de hoek komt kijken!
Vanmorgen was de grond bedekt met wit... van de gevallen hagel.
En een week geleden was het nog lekker warm.

Maar fietsen in de regen daar krijg je natte handen van. Je handen in de regenjas is geen optie.. Lang heb ik hierover nagedacht. Fleece is redelijk waterafstotend maar fleece wanten worden toch echt doorweekt bij het lang blootstellen aan regen.. helaas!
En toen vond ik een oude regenjas in de prul.
Mijn recyclehartje begon te kloppen en ik ging aan de slag.
Na 5 min lag dit op tafel (en uiteraard zijn de koordjes en ritsen ook gered)



Ik heb mijn hand op de mouw (binnenstebuiten) gelegd en heb ruim afgeknipt. Vervolgens met markeerstift afgetekend.



Over het lijntje stikken, rest afknippen en bij bochten inknippen. Dan omkeren (vooral de duim was lastig ivm de dubbele stof en dichtgelijmde stiklijnen)



Even testen op een semi-stuur en het zit best wel prettig.



Nu blijven mijn handen tenminste droog tijdens het fietsen in de regen. Ohja, mijn wanten kunnen er ook nog onder!

2 opmerkingen:

C. de Ruijter zei

Grappig hoor, en creatief!!
Ziet er nog leuk uit ook.

Joke Vermanen zei

Nou vond ik ook... alleen matcht de kleur niet met mijn regenpak ;-)