donderdag 5 juni 2014

2 truien en een kussen. 2 sweaters and a pillow.

Ik had 2 comfortabele truien. 1 die ik al 15 jaar in mijn bezit heb... en dus aan de mouwen en kraag duidelijk gebruikssporen vertoonde.
En 1 die ik in Parijs heb gekocht maar gewoon scheef in elkaar zat. En helaas ook wat vlekken van het klussen vertoonde.

There were 2 comfy sweaters. The first one has been mine for over 15 years! and was wearing out on the sleeves and collar. The other one I purchased in Paris but the hood had been put on crooked and there were paint stains on it.

Ik besloot deze 2 te combineren voor een 'nieuwe' trui. En dat is me aardig gelukt. 2 avonden op de bank om de mouwen, kraag en capuchon te verwijderen. En 1 avondje om alles in elkaar te zetten. De rits heb ik losgemaakt en opnieuw vastgezet.

So I combined these 2 for a 'new' sweater. And I did a good job! 2 evenings on the couch ripping of the sleeves, collar and hood. And 1 evening to put it together again. I also removed the zipper and put it back again.

Hij zit heerlijk, en ik draag hem weer elke avond als ik op de bank tv kijk of achter de pc zit.
Alleen vind manlief hem niet echt modieus dus ik mag er niet mee over straat... dus!
It is really comfortable and I wear it every evening when I watch tv or sit behind the computer.
Only.. hubby doesn't like it enough to let me wear it in public!


En toen hield ik nog wat over van de blauwe trui. Manlief stelde voor om er een kussen van te maken. De zakken op de voorkant te voeren zodat ik dit kussen ter hand kan nemen als ik opgekruld op de bank mijn buikpijn verbijt. Ok, hij denkt wel mee!
Maar omdat er ook vetvlekken op de trui zaten heb ik eerst een poging gedaan om hem te bleken. En dat is gelukt. Je ziet de vetvlekken niet meer. Nu nog een passend kussen vinden. Want hij is groot!

I still had the body of the blue sweater. Hubby suggested to make a pillow out of it. Line the pocket at the front so I could cuddle the pillow when I'm curled up on the cough fighting belly ache. He really knows me!
Because there were grease stains on it I decided to bleach and that worked well. Now I only need to find a fitting pillow, this thing is huge!

2 opmerkingen:

Joke de Ruijter zei

In onze slaapkamer liggen twee nieuwe kussens opgerold.
Ik heb geen zin om op te staan ;-)

Joke Vermanen zei

Haha lol!