donderdag 5 juni 2014

Een zomerjas passend maken. The alteration of a summerjacket.

Ok, dit keer geen eigen freubel.
Manlief wilde een katoenen zomerjas want diegene die hij had was zweterig vanwege de kunststof stoffen en ook nog eens toe aan vervanging.
Hij had een hele mooie online gevonden en die stond hem ook nog eens heel goed.
Alleen waren de mouwen een beetje minder in vorm.
Dus dát heb ik even verholpen.
Geen vooraf foto's gemaakt maar dit is de foto van de website.

Alright, this time it's not something I made, but a alteration.
Hubby was in need of a cotton summer jacket. The one he had was made of synthetic material and in need of replacement.
He found a good one online and that fitted him well. Only the sleeves were out of shape. So that's what I've set to rights.
I didn't make before pictures but this is the picture of the website.


Ik heb de hele naad van de mouw aan de onderkant van de mouw losgemaakt. En toen schuin toelopend de mouw weer vastgestikt.

I removed the entire seam of the sleeves at the bottom side and made a new one creating a lopsided sleeve.

De manchet uiteraard wel recht gemaakt. In de oksel en bij de manchet heb ik de naad een stuk dubbelgestikt om het wat steviger te maken.

I've kept the cuff right. In the armpit and at the cuff I double stitched to make the stitching more solid.


En, dat snap ik echt niet, zat er ook nog eens geen haakje in de jas. Aangezien het vrij stevige stof is blijft de jas ook niet zomaar hangen als je hem aan de kraag ophangt. Dus met een restje stof van de mouwen heb ik een haakje gemaakt en vastgestikt op de naad van de kraag.

And, this I don't get, there was no loop to hang the jacket on. The fabric is pretty firm so the jacket won't stay on a normal hook when you hang it on the collar. So I used scraps to create a loop and attached it on the stitching for the collar.

En mijn mannetje kan weer netjes naar buiten!

Now my hubby can be the man again!

Geen opmerkingen: