donderdag 5 juni 2014

Restjes spijkerstof / scraps of jeans.

Ja, ik had een broekspijp over. Er zijn mensen die zich niet kunnen voorstellen dat ik iets overlaat...
Dus past deze crea precies in mijn straatje toch?

Men neme een broekspijp, een bakje die daar in past én een steen ter grootte van je vuist.
In mijn geval moest ik de broekspijp smaller maken omdat hij anders te breed was voor het bakje.
Daarna heb ik 1 kant dichtgenaaid en 2 hoeken gestikt.
Bakje erin en de pijp openknippen een stukje boven de rand van het bakje.
Vervolgens heb ik de broekspijp gerimpeld dichtgestikt boven het bakje, steen erin, en andere kant dichtnaaien.
Zo simpel dat ík denk dat de foto eigenlijk wel genoeg zegt... toch?



I had a piece of jeans left from one of the jeans alterations. And this is what I made of it!
Take a cut of leg from your jeans, a plastic container and a rock the size of your fist.
First fit in the container, I needed to adjust the width of the leg to the size of the container.
After that, close one side of the leg and stitch to corners to make the bottom of a bag.
Put in the container and cut the leg open a bit above the edge of the container.
Crop the fabric to close the part above the container.
Put in the rock and close the top part of the leg.
So simple that I thought the picture said enough... am I right?

Geen opmerkingen: