dinsdag 19 augustus 2014

Een oranje (gym) shirt

Van mijn zus kreeg ik een shirt die nog bestemd was voor de wereldcup in mijn maat.
Aangezien Nederland die verloren heeft en het hele gebeuren ook afgelopen is ga ik daar dus ook niet mee lopen.
Maar Hannah wilde hem wel hebben alleen was het haar te groot.
Gelukkig heb ik laatst een tutorial gezien die je laat zien hoe je een gebruikt shirt als patroon kan gebruiken voor een nieuw shirt.


My sister gave me a shirt in my size that was meant for the world cup.
Since The Netherlands lost ánd the world cup is finished I'm not gonna wear is anymore.
Hannah wanted it desperately but the shirt was to big.
Lucky for her I just watched this tutorial about making a shirt from a shirt.
And that is what I did. So this shirt went from a women size to a kid's size gym shirt.




En nog een handig detail... Ik had nog een randje stof over van de kraag en heb dat in de zijnaad erin gezet en met markeerstif haar naam opgeschreven. Mocht het shirt blijven liggen dan weet iedereen op school van wie het shirt is. En er is maar 1 meisje in heel Appelscha die zo heet dus dat komt goed!


Another handy detail.. I had a piece of neckline that I've sewed between the side-seam of the shirt.
I wrote her name on it so now everybody knows that it's her shirt!

2 opmerkingen:

Joke de Ruijter zei

Ze was er zo blij mee dat ze hem niet meer uit wilde doen.

Joke Vermanen zei

En ze was eigenlijk ook wel een beetje boos dat hij voor gym was... maar nu ze besefte dat ze hem dan élke week 2 keer aan had was dat een goed compromis.