woensdag 24 december 2014

Kerstjurk 2014

Dit jaar geen stof meer uit de voorraad maar een nieuw stofje.
Hannah heeft hem zelf uitgekozen in de stoffenwinkel.
We waren toch in Assen en nu had ze zelf eens wat leuks kunnen kiezen.
De jurk was weer eens een fijn patroon...
de maatvoering is altijd lastig inschatten en dus had ik hem uitgeknipt in maat 134 zonder zoom dus eigenlijk maat 128. En dat had ik beter niet kunnen doen. Ik heb het lijfje weg kunnen doen omdat het te klein was!
Gelukkig had ik het patroon gunstig op de stof gelegd en zo had ik nog genoeg stof over om een nieuw lijfje te knippen.
Helaas zijn de mouwen en rok nu dus nog steeds een maatje kleiner dus geen kans dat ze de jurk nog een jaartje draagt. Maar hij zit nu tenminste goed!



Foto gemaakt door manlief... en helaas is mijn hoofd niet scherp.
Maar even geen zin om een andere foto te maken...
De knoop achterop zorgt voor klitten in het haar trouwens, dus nu heeft ze elke zondag verplicht het haar opgestoken.
Geeft niks...

Geen opmerkingen: