woensdag 28 januari 2015

Lekker warme sloffen versie 2015

In het vervolg van dit blog, ziehier versie 2015.

Dit jaar ook een paar voor Hannah!

Gemaakt van oude jeans en als voering restjes van mijn oude teddy trui. Wat daarmee gebeurd is lees je hier.
Al zit er nu ipv het zwarte stukje stof een stukje leer geplakt en dat werkt ook prima.

Het nieuwe paar van Freddy heeft extra features!



Gemaakt van oude jeans als buitenkant
een blauwe fleecesjaal voor de zool van de linkerslof
hetzelfde stuk rode fleece als vorig jaar voor de zool van de rechter slof
het bontje van zijn capuchon als voering voor de hiel
en de voering van een andere capouchon als voering van het teengedeelte
een stuk wollen deken als vulling onder de fleecezool
én een stuk leer van een oude stoel als zool
Als extra heb ik het hiel gedeelte met drukkers aan de voorkant vastgezet. Mocht het bontje ingelopen zijn dan kan ik nieuwe drukkers erin zetten om hem strakker te maken of gewoon de stof alsnog vastmaken.

En dan mijn sloffen.

Gemaakt van oude jeans als buitenkant
een blauwe fleecesjaal voor de zool van de linkerslof
hetzelfde stuk rode fleece als vorig jaar voor de zool van de rechter slof
De bontjes zijn restjes van deze freubel
een stuk wollen deken als vulling onder de fleecezool
én een stuk leer van een oude stoel als zool
Ik heb mijn hielgedeelte nog niet vastgezet omdat ik geen drukkers meer had. Maar mijn bontjes zijn niet zo dik dus ik denk dat ik de mijne alsnog even vaststik.

Zo... wij kunnen er weer een jaar tegenaan! En Bauke sloopt mijn oude sloffen nog wel even is hij ook weer blij!

7 opmerkingen:

Joke de Ruijter zei

Waar die ouwe zooi al niet goed voor is. Je ziet: wie bewaart die heeft wat. ;-)

Joke Vermanen zei

Lekkere warme voeten keer 3 ;)
Oh en bezigheidstherapie!

Moneypenny zei

Leuk! Waarom twee verschillende kleuren? Ivm linkse en rechts uit elkaar houden?

Moneypenny zei

Leuk! Waarom twee verschillende kleuren? Ivm linkse en rechts uit elkaar houden?

Joke Vermanen zei

Leuk! waarom 2 berichten?
Maar idd Links is bLauw en Rechts is Rood.

majadescrapbij zei

hoe maakt u het patroon van deze vind ze super

Joke Vermanen zei

Via deze link:
http://www.instructables.com/id/Cosy-slippers-from-your-old-woolly-jumper/