woensdag 28 januari 2015

T-shirts opknappen

Tegenwoordig verkoop ik een heleboel op Marktplaats.
Soms komt er een shirt voorbij die in perfecte staat is... op de witte mouwen na.. of een gaatje óf die scheef uit de stof is geknipt.
Van die laatste twee hierbij een voorbeeld met wat ik ermee gedaan heb.
Ik heb de shirts niet verkocht maar gedoneerd, maar ze worden nu toch weer gedragen en dat was mijn doel.




Bij dit shirt was het patroon scheef op de stof gelegd en daardoor was het shirt scheef.
Ik heb de zijnaad losgehaald van manchet tot zoom en de stukken toen recht op elkaar gelegd.
Vervolgens een kleiner maat hemdje genomen en daarvan inclusief zoom overgetrokken.
Naad stikken en voila een superleuk hemdje van een praktisch nieuw shirt!



Bij dit shirt zaten er gaatjes onderin de mouwen. Ik heb de mouwen ingekort en omgezoomd.

Geen opmerkingen: