woensdag 11 februari 2015

Een gillet(je)

Ik heb tijden terug 2 witte bloesjes en een gillet aangeschaft bij Promiss.
De 2 witte bloezen zijn inmiddels al een stuk minder wit zie hier en hier maar.

Inmiddels moest ook het gilletje eraan geloven.
Het is me gelukt.. én ik heb er foto's van.
Maar het hoe en wat is me helaas een beetje ontschoten.

Voor

Het gilletje rekende om wat meer omvang en vulling.
En aangezien ik dat standaard al niet heb én ook nog eens ben afgevallen was het tijd om het gilletje aan te passen.
Dus het oordeel is = te groot.

Ik heb de zijnaad van de voering losgemaakt en daarna de zijnaad van de buitenstof. Vervolgens het gillet aangetrokken en aan beide kanten gespeld.
Met krijt een lijntje gezet en daarlangs gestikt.
(uiteraard wel binnenste buiten op de foto zit het dus verkeerd maar ik heb geen foto van hoe ik het GOED deed...)


Vervolgens kreeg ik het na het keren dus niet netjes, ik weet niet wat ik heb gedaan maar na het strijken zat het wel goed.
De voering heb ik ook weer dubbel gevouwen en dicht gestikt en de zijkanten zijn zo klaar.


De schoudernaden heb ik ook losgemaakt en ik heb het voorpand over het achterpand geschoven en alles dubbel gestikt.


Nu alleen nog een na foto met model he...

Geen opmerkingen: